Hvorfor skal jeg være medlem af FOA?

FOA Vest kan hjælpe dig på mange måder - Her kan du læse, om noget af det FOA har hjulpet med.

Feriepenge:
FOA hjalp med at få feriepenge udbetalt. Et medlem havde overset, at hun havde feriepenge til gode på knap 30.000 kr. for et afsluttet ferieår. FOA hjalp hende med at kontakte FERIEKONTO, og medlemmet fik herefter sine feriepenge udbetalt.

Ressourceforløbsydelse:
Et medlem på ressourceforløbsydelse fik udbetalt erstatning for tab af erhvervsevne efter arbejdsskadeloven. Kommunen mente, at erstatningen skulle modregnes i ressorceforløbsydelsen, men FOA oplyste dette er i strid med gældende lovgivning. FOA kontaktede kommunen og efter lidt tovtrækkeri fik FOA ret i, at der ikke må ske modregning for erstatning efter arbejdsskadeloven i ressourceforløbsydelse.

Ny beregning af sygedagpenge:
FOA Vest opdagede, at et medlem fik for lidt udbetalt i sygedagpenge, og vi hjalp med at kontakte kommunen for at få en ny og korrekt beregning.

Erstatning for svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste:
Vi hjalp et medlem med en erstatningssag, hvor medlemmet fik erstatning for svie og smerte samt tabt arbejdsfortjeneste, da der var en skadevolder at gøre ansvarlig for arbejdsskaden.

Sygedagpenge:
Medlem havde fået brev om, at sygedagpengene ville stoppe. Vi hjalp med at klage over afgørelsen og fik medhold, så sygedagpengene fortsatte.

Ovenstående er blot et udpluk af de ting FOA har hjulpet vores medlemmer med,

Så der er mange gode grunde til at være medlem af FOA