Tænk dig om inden du melder dig ud

Der er mange fordele ved at være medlem af FOA

Dagligvarerne bliver dyrere, strøm bliver dyrere og varmeregningen stiger – Kort sagt krisen kradser, og mange må spare, hvor der spares kan. Derfor overvejer nogle at spare penge ved at melde sig ud af FOA. Men der er lige nogle ting, du skal huske, inden du melder dig ud.

Som medlem af FOA er du forsikret ved PenSam og har en gruppelivsforsikring og en forsikring mod kritisk sygdom. Det vil sige, at dine pårørende får et beløb, hvis du dør (gruppelivsforsikring) og, du får et beløb – ca. 100.000 kr., hvis du bliver ramt af en kritisk sygdom. (Hvilke sygdomme, der udløser et beløb, kan du se her - https://www.pensam.dk/pension/aendringer-i-dit-liv/aendringer-i-dit-privatliv/du_bliver_kritisk_syg

Hvis du melder dig ud af FOA, mister du disse forsikringer – Det vil sige, hvis du ikke er dækket af dit arbejde, fordi du bliver opsagt, så er du stadigvæk dækket, hvis du er medlem af FOA.

Kontante fordele
Som FOA-medlem kan du også blive kunde i PenSam Bank. Du kan gennemsnitligt spare 4000 kr. ved at skifte til PenSam Bank og har som FOA-medlem en række kundefordele i banken. Disse kundefordele mister du, hvis du melder dig ud af FOA.

TJM Forsikring tilbyder også medlemmer af FOA Vest fordelagtige forsikringer, og du har blandt andet mulighed for at leje billige ferieboliger i ind- og udland. Disse kundefordele mister du også, hvis du melder dig ud af FOA

Faglige fordele
Udover de økonomiske fordele ved at være medlem af FOA, så skal du huske, at du også har en række faglige fordele ved dit medlemskab. FOA Vest har både en jurist, socialrådgivere, en række dygtige sagsbehandlere og en masse dygtige tillidsfolk til at hjælpe dig, hvis du får et problem på din arbejdsplads. Hvis du er meldt ud af FOA, så har du ikke længere mulighed for at få hjælp fra vores faglige afdeling.

FOA forhandler din løn
Sidst men ikke mindst, skal du huske på, at FOA har retten til at forhandle din løn og arbejdsvilkår. Jo flere medlemmer vi er, jo stærkere står vi overfor arbejdsgiverne, og jo bedre kan vi forbedre din løn og dine arbejdsforhold.

Så inden du bestemmer dig for at melde dig ud, så husk på FOAs motto:

SAMMEN GØR VI FORSKELLEN