Der er nok at tage fat på for FOA Vest

FOA Vest holder fokus på arbejdsmiljø, ligeløn og organisering

Lige om lidt er påsken – og forhåbentlig dette gode vejr- over os. Vi kan alle trænge til lidt lysere tider.

Vinteren har været hård på vores arbejdspladser med sygdom og manglende ressourcer.

Vi hører alle steder fra, at personalet er ved at være slidte, fordi man ikke kan få kvalificeret arbejdskraft nok til at få vagtplanerne til at hænge sammen. Det er begrænset, hvor længe medarbejderne kan blive ved med at yde de ekstra kræfter, der skal til med mer- og overarbejde.

Derfor vil 2022 også være året, hvor vi sammen med tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter til stadighed vil forsøge at skabe det rum, der skal til, for at forbedre arbejdsmiljøet.

Dette sker samtidig med at vi sætter fokus på løn. Som du måske har bemærket, har forbundet sat gang i en kampagne om lighed i lønnen. Det er startskuddet til kampen for lønnen. Historien om lighed i lønnen og fastholdelse kommer ikke af sig selv, men kræver en indsats af os alle for at gøre op med forældede mekanismer, der skaber ulighed i lønnen.

Vores afdelingsbestyrelse har udarbejdet en organiseringsstrategi, da en høj organiseringsprocent er forudsætningen for et stærkt fællesskab i forhold til at påvirke medlemmers vilkår, løn og arbejdsmiljø.

Derfor har vi stor fokus på organisering.

Sammen gør vi forskellen

FOA Vest ønsker alle en god påske