Brug din stemme

Husk at bruge din stemme ved kommunalvalget 16. november.

Hver fjerde år har vi mulighed for at sætte X ved den politiker, som vi ønsker skal præsentere os enten i kommunalbestyrelsen eller i regionsrådet.

Tirsdag 16. november er der kommunal- og regionsvalg i Danmark. Det vigtigste er, at du bruger din stemme, men inden du sætter dit X, bør du udfordre politikerne på, hvordan de ser fremtiden på velfærdsområdet de næste fire år. Det kan du blandt andet gøre ved at deltage i et af de mange valgmøder i kommunerne. Du kan blandt andet deltage i valgmøder i Esbjerg, Varde og Billund.

Billund onsdag 3. november – arrangeret af FH Billund
Esbjerg torsdag 4. november – arrangeret af FH Esbjerg
Varde torsdag 4. november – arrangeret af FH Varde

Du kan for eksempel spørge politikerne om:

- Hvordan får kommuner og regionen rekrutteret og uddannet personale nok på ældre- og sundhedsområdet?

- Hvordan forbedres den præhospitale indsats, og hvordan arbejder man på at forbedre arbejdsmiljøet for regionens ambulancepersonale?

- Er der voksne nok omkring børnene i institutionerne – og gives der plads til pædagogiske assistenter?

- Får kommunerne prioriteret borgerne med særligt behov?

- Covid19 har vist hygiejne er vigtigt. Får kommuner og regionen prioriteret hygiejnen på plejecentre, sygehuse og institutioner?

I FOA har vi hele tiden fokus på at forbedre forholdene på arbejdspladserne og sikre den bedst mulige velfærd for borgerne.

Kommunal- og regionsvalget er din mulighed for at gøre din indflydelse gældende –

SÅ HUSK AT STEMME 16. NOVEMBER – DET ER DIT VALG