Glædelig jul og godt nytår ønsker formand Susan Bøg Nielsen

Årstiden er fyldt med glæde og forventning

Leder, decmber 2014
af Susan Bøg Nielsen, fungerende formand

Rigtig glædelig jul og godt nytår - det siger vi til hinanden rigtig mange gange i denne tid, og hvis det er en tradition i omgangskredsen, får man det også skrevet i julekort til nær og fjern.

Årstiden er for mig fyldt med glæde og forventning.

Det er lige i denne tid der afholdes juletræsfester for medlemmer, børn, børnebørn og for nogle endda oldebørn. Nogle dejlige sene eftermiddage, hvor livsglæden er smittende og fylder hele Tved forsamlingshus.

Afdelingen har temadag for de tillidsvalgte (både TR og AMR) og på ”julemødet” i år kommer Flemming Dybbøl fra Smukfestivalen med et oplæg. Han kan mange finurlige vinkler på det at drive en festival, som kan bruges også i fagforeningsregi. Det ser jeg frem til.

For efterlønnere og pensionister er der julemiddage, hvor man kan komme i afdelingen og møde sine tidligere kolleger. I alt plejer der at deltage ca. 130 medlemmer. Det er altid meget hyggeligt at være med og overvære og deltage i snakken om arbejdspladserne førhen. Nogle er lige fratrådt og andre har arbejdet sammen tilbage i ’70’erne og har måske ikke mødtes for nyligt, så der er en snakken om bordene.

Det er også i denne tid jeg får tænkt over året der gik, alle oplevelserne på godt og mindre godt og på alle de opgaver, der er udført. Hvor har vi SAMMEN fået mange ” ting fra hånden”
Stort tak til kolleger og samarbejdspartnere.

Man tænker også fremad i denne tid. Hvor er man lige nu, og hvor vil man gerne være næste gang julen nærmer sig.

Det er nogle helt private tanker, men også i en fagforening må man tænke tankerne og er nødt til at planlægge i god tid, hvor det overhovedet kan lade sig gøre:

• Generalforsamlingen 18. marts 2015, dagsorden publiseres senere jvf. lovene
  • Overenskomstforhandlingerne henover vinter og tidlig forår.
    Husk at stemme og opfordr kollegerne til det samme. Vi holder møde om indholdet en gang i marts, når vi kender indholdet / resultatet.
  • Datoer for temadagene og kurser for jeres tillidsvalgte skal planlægges, så de kan få fri fra det daglige arbejde for at ”få fyldt på” på deres fagforeningsarbejdsplads. Håber virkelig de 2 arbejdspladser smelter sammen i hverdagen. Så husk når "tillidsrepræsentant -Sofie” går til møde, er det for at kunne hjælpe både dig og hele arbejdspladsen bedre i fremtiden

Med disse ord GLÆDELIG JUL og rigtig godt nytår fra mig og hele afdelingen.

Susan Bøg Nielsen,
fungerende formand