FOA saddel

Foto: Joacim Ipsen

Tillykke med uddannelsen

Kære pædagogiske assistent
Vi er (næsten) lige så stolte som jer i dag, og der skal fra HELE FOA Nordsjælland lyde et stort tillykke Fra Os Alle til jer.

Rie Hestehave, sektorformand pædagogisk sektor FOA Nordsjælland, er i dag med til at fejre 17 nyuddannede pædagogiske assistenter, som har afsluttet deres uddannelse på SOSU-H i Hillerød.

Uddannelsen som pædagogisk assistent har givet jer kompetencerne til at arbejde med menneskelig udvikling, den pædagogiske praksis og den professionelle tilgang til pårørende og forældre.

I er nu i stand til at arbejde ud fra pædagogiske læreplaner, til at aktivere, motivere og støtte de mennesker i møder.

Vi ønsker jer alle et stort tillykke, og glæder os til at arbejde sammen med jer.

Lidt om den pædagogiske assistent
En pædagogiske assistenter kan arbejde både på dag-, skole og døgnområdet.

Den pædagogisk assistent er uddannet til at kunne reflektere over sin praksis, og praktisere på baggrund af sit teoretiske fundament. FOA Nordsjælland mener, at den pædagogiske assistent bør være en fast del af fremtidens pædagogiske arbejdsfællesskab og en stærk samarbejdspartner for de øvrige faggrupper på området.

Uddannelsen, som på ordinært forløb tager ca. 2,5 år, kan gennemføres på 42 uger, hvis man har mere end 2 års relevant erhvervserfaring og er over 25 år.

Vil du vide mere om uddannelsen som pædagogisk assistent, eller hvor du kan tage den, så kontakt din tillidsrepræsentant/fællestillidsrepræsentant

Fortæl os hvor du arbejder, tryk her

Har du ikke fået arbejde, tryk her

Senest redigeret den 20.11.2023 af joacim Ipsen