Markering ifm. Folketingets åbning tirsdag 3. oktober

Kære alle

På initiativ fra bl.a. to FOA-tillidsrepræsentanter skrev 75 HovedMED-udvalg under på et nødråbsbrev, der blev sendt til alle folketingets medlemmer i starten af denne måned. Nødråbet handlede om de massive nedskæringer, som kommunalt ansatte på tværs af faggrupper oplever landet over. Brevet m.v. kan læses her: https://nyheder.tv2.dk/politik/2023-09-07-velfaerdsansatte-over-hele-landet-tilslutter-sig-noedraab-vi-kan-ikke-mere.

I forlængelse af nødråbsbrevet er der nu indkaldt til markering ifm. Folketingets åbning på tirsdag d. 3. oktober 2023 kl. 08:30 – 10.00. FOA afdelingen LFS har lavet en Facebook-begivenhed.

Arrangørerne skriver følgende:
”Vi byder Folketinget og regeringen velkomne med taler fra borgmestre og medarbejderrepræsentanter fra landets kommuner, for nok er nok. Besparelserne må høre op, det er tid til de nødvendige investeringer i vores alle sammens velfærd.

Siden 2015 er der blevet sparet 23 milliarder på velfærden i kommunerne og i regionerne. Budgetloven båndlægger 60 milliarder i kommunekasserne. Folketinget og skiftende regeringer har været tonedøve over for konsekvenserne. Rekrutterings- og medarbejderflugtskrisen taler sit eget tydelige sprog. Derfor dette nødråb. ”. FOA Roskilde har også delt markeringen og tilsvarende lagt et skriv på deres facebookside.

Del gerne Facebook-begivenheden og deltag, hvis muligt så så mange som muligt dukker op og viser politikerne, at den er gal med deres prioriteringer.

For god ordens skyld:
Der ydes ikke frikøb eller andet ifm. evt. deltagelse i markeringen og naturligvis må der ikke forekomme arbejdsnedlæggelser i forbindelse med markeringen