Din løn stiger med oktober 2023-lønnen

Hvis du er offentlig ansat, kommer den sidste af de lønreguleringer, der er aftalt i denne overenskomstperiode fra 01.04.21 – 01.04.23.

Er du ansat i en kommune stiger lønnen med ca. 1,25 %

Er du ansat i regionen stiger lønnen med ca. 0,48%

Selve lønsammensætninger vil ikke blive ændret - men værdien af dit grundlønstrin, de øvrige trin og tillæg vil stige og derved vil din pension og ferietillæg også stige.

Du kan sammenligne dine div. trin / tillæg og hele månedslønnen fra september med dine trin / tillæg og hele månedslønnen fra oktober, når du modtaget lønsedlen inden længe. Der bør du kunne se, at de forskellige dele/trin/tillæg er større dels hver for sig og samlet set – hvis ikke der er ændringer i forhold til nedgang af timer fra september til oktober af anden årsag.

Denne lønregulering er den 5. lønregulering pr. 1. oktober 2023.

Den sidste ud af i alt 5 lønreguleringer i overenskomstperioden 2021-2024 sker med virkning pr. 01.10.2023. Og er den sidste lønstigning i denne overenskomstperiode – indtil resultaterne fra den nye overenskomstperiode 01.04.24 – 01.04.26 er landet, skrevet under og godkendt af et flertal af jer medlemmer ved en urafstemning til næste forår.

Så når solen og varmen er på vej igen, håber jeg, at det kan nydes med gode resultater fra den kommende overenskomstforhandling – som jeg allerede har skrevet om i en anden artikel her på hjemmesiden/nyhedsbrevet.

Mimi Bargejani