KLS-medlem blev et af Velfærdens Talenter 2023

Merete er ansat som køkkenmedhjælper i en daginstitution i Københavns kommune. Hun er blevet indstillet, som en blandt mange andre, i forhold til den årlige udvælgelse af Velfærdens Talenter. Her udvælges og hyldes ansatte (på 36 år eller derunder),  ansat på en FOA overenskomst - og som dagligt gør en forskel i forhold til velfærd blandt borgerne i vores samfund.

Merete laver dejlig og velsmagende mad til børn og voksne - og er med til at sikre, at børnene dagligt får tilbudt sunde og varierende måltider. Samtidig med at de også får deres madmod testet og udfordret med den mad der serveres. Alt dette gør hun på et meget lille budget og med overskud til også at være i dialog med børnene, når de flokkes om hende i køkkenet.

Merete blev sammen med de øvrige 99 udvalgte unge talenter fejret på Christiansborg 24. maj. På arbejdspladsen blev hun fejret af og med personalet 31. maj, da fællestillidsrepræsentant Irene Holmstrøm og et klubbestyrelsesmedlem kom med kageperson.

Irene fortæller, at Merete hver dag laver mad til 88 børn og 20 voksne. Der er en dejlig duft af mad på hele institutionen. Og Meretes dør er altid åben for børn og voksne. Det er et travlt job, men Merete nyder arbejde og på klingende norsk får man gerne et ord og smil med på vejen.