Særligt for tillidsvalgte

Hovedforhandlerne bag forliget mellem FOA og KA Pleje. Fra venstre: Tanja Nielsen, formand for social- og sundhedssektoren i FOA, Thomas Enghausen, forbundsnæstformand i FOA, Vibeke Haaning, formand for bestyrelsen i KA Pleje, Karsten Høgild, direktør i Arbejdsgiverforeningen KA.
Foto: Foto: Jacob Kabel/FOA Presse

Ansatte på privat overenskomst

KA Pleje: Husk at stemme inden den 9. juni

FOAs sidste forlig ved dette forårs overenskomstforhandlinger landede i midten af maj, og urafstemningen er i fuld gang. Så husk at gøre brug af din demokratiske ret og afgiv din stemme, hvis ikke du allerede har gjort det.

Af: Jacob Kabel

Arbejder du under overenskomsten mellem FOA og KA Pleje, så er det nu, du skal være opmærksom. Urafstemningen lukker nemlig den 9. juni, så sørg for at afgive din stemme – og husk at få dine kolleger til at gøre det samme.

Forliget ligger et par uger tilbage, så hvis du har brug for lige at læse op på, hvad der er forhandlet hjem, kan du finde en oversigt her: KA Pleje: Overenskomstforhandlinger 2023

”Muligheden for at stige yderligere i løn ved 10 års anciennitet er noget af det, som vores medlemmer virkelig har efterspurgt, så det er jeg superglad for, at vi har leveret på,” sagde Tanja Nielsen, formand for social- og sundhedssektoren i FOA, da forliget blev indgået med henvisning til det nye anciennitetstrin på 1.500 kroner, man opnår efter 10 år – hvis altså forliget stemmes igennem.

I forbindelse med afstemningens start har du modtaget en mail med link til at afgive din stemme, ligesom der løbende er sendt reminders. Har du af den ene eller anden grund mistet dette link, kan du skrive til info@foa.dk eller ringe på telefon 4697 3676 mellem 8.30 og 16.00 alle hverdage.