FOA SOSU: OK-afstemning viser stort engagement

Det blev samlet et beskedent ja til den nye overenskomst på det private område. Selvom FOA Social- og sundhedsafdelingens bestyrelse havde anbefalet et nej, glæder formand for FOA SOSU Mari-Ann Petersen sig over den høje stemmeprocent.

Samlet set blev det et beskedent ja, men på FOAs område var der klart ja til de nye private overenskomster.

Stemmeprocenten blev 45,6 procent og det er rekord for privatansatte i FOA. 86,8 procent stemte ja 13,2 procent stemte nej.

Formand for FOA Social- og Sundhedsafdelingen, Mari-Ann Petersen glæder sig over den store stemmeprocent:

”Selvom jeg og resten af bestyrelsen gerne havde set et andet resultat, er der under alle omstændigheder grund til at glæde sig over stemmeprocenten. FOAs medlemmer har talt, og de har vist, at de interesserer sig for deres overenskomst. Det er et vigtigt rygstød at have og styrker os over for arbejdsgiverne, når vi skal forhandle næste gang”.

Fagforeningen vil i den næste tid besøge de private virksomheder og orientere medlemmerne om indholdet af de nye overenskomster.