Pressefoto

Vellykket medlemsmøde, Senhjerneskade Centeret

Af: Jens Nielsen, jenn@foa.dk

Omsorgsmedhjælpere samt social- og sundhedsassistenter fra Senhjerneskade Center Frederikshavn var den 1. december mødt talstærk op, til en dialogaften hos FOA Frederikshavn. Der var flere punkter på dagsorden, bl.a. spørgsmål til overenskomsterne, arbejdstidsregler samt et fagligt oplæg om neuropædagogik.

Der var mange spørgsmål angående arbejdstidsregler og overenskomsten. Alle spørgsmål blev besvaret af sektorformanden for pædagogisksektor Rene Johansen. Det blev konstateret , at der arbejdes under forskellige overenskomster, men at det selvfølgelig kan håndteres og ikke burde give problemer, ved planlægning af arbejdstiden.

På senhjerneskade centret arbejdes der efter socialpædagogiske principper, og de ansatte udtrykte, at de alle er klædt på til kerneopgaven.

Sektorformanden Jens Nielsen fremlagde et oplæg om neuropædagogik, en faglig vinkel som er noget anderledes end den nuværende socialpædagogiske. Dette medførte en ivrig faglig dialog, og der blev givet udtryk for at kurser i neuropædagogik, kunne tilføre ekstra faglig viden, der ville komme både borgere og medarbejder til gode.

Tillidsrepræsentant Mette Helliz Hansen, vil tage ønsker fra medarbejderne med videre i det lokale MED udvalg. Mette konstaterede, at medarbejderne var tilfredse med dialogaftenen i FOA Frederikshavn, og at der allerede er udtryk ønske om et nyt dialog møde med fagligt indhold.

Sektorformændene Rene Johansen (pædagogisk) og Jens Nielsen (social- og sundhedsområdet) vil derfor planlægge endnu en dialogaften i starten af efteråret.

Senest redigeret den 22.10.2020 af René Johansen