Er du FOA 1s nye faglige sekretær?

Der er valg til posten som faglig sekretær med ansvar for lederne. Er du leder og fagligt interesseret, så er her en unik du mulighed for at få fingrene helt ned i materien. Der er opstillingsfrist den 28. februar 2018.

Allan Olsen, der er FOA 1s faglige sekretær på lederområdet, går snart på pension. Derfor skal der vælges en ny leder til posten. Vi har spurgt Allan, hvad man går ind til.

”Det er den mest spændende stilling i hele verden, hvis man er fagligt interesseret,” fortæller Allan. ”Det er godt at have faglig erfaring, eksempelvis fra en post som tillidsrepræsentant, for hvervet er en videreførelse af det faglige arbejde. Du får et væld af arbejdsopgaver for hele paletten af ledermedlemmer - ikke kun din egen faggruppe. Og så kræver det gode samarbejdsevner - både internt og eksternt”, siger Allan.

Rugbrødsarbejde og politiske linjer

Som faglige sekretær har du stor medlemskontakt, og hvervet indebærer en del rugbrødsarbejde i form af sagsbehandling, overenskomstforhandlinger, lokallønsforhandlinger, TR-samtaler og rollen som bisidder.

Mange ledere har ingen tillidsrepræsentant, derfor kan du forvente at få pudset din bisidderrolle af. Samtidig kræver opgaverne, at du konstant har fingeren på pulsen ift. at forstå og fortolke KTO-aftaler overenskomster mm.

Du kommer også til at arbejde strategisk, og du er med til at lægge de politiske linjer som en del af Repræsentantskabet og den daglige Politiske Ledelse i FOA 1. Det er her, I planlægger fagforeningsdriften, fastlægger fagpolitiske holdninger og fører strategierne ud i livet.

Hvis det lyder som noget for dig, så kontakt FOA 1, og meddel dit kandidatur. Der er opstillingsfrist den 28. februar.