Nu kan du indstille din kollega til Demensprisen 2019

Den 23. maj uddeles den årlige demenspris og 10.000 kroner til en person, der gør noget særligt i sit arbejde med mennesker med Demens.

Gør din kollega en særlig indsats i sit arbejde med personer med demens, så kan du nu indstille hende eller ham til Demensprisen 2019.

”Det er vigtigt at anerkende den kæmpe indsats, som mange af medarbejderne i blandt andet hjemmeplejen og på plejecentrene leverer. Det er dem, der hver dag arbejder for, at demensramte kan leve et så normalt et liv som muligt,” siger formand for social- og sundhedssektoren i FOA Torben Hollmann.

Med prisen følger 10.000 kroner til vinderen og 50.000 kroner til arbejdspladsen.

Demensprisen er en del af den nationale demenshandlingsplan, som skal gøre Danmark mere demensvenlig og uddeles af Sundheds- og Ældreministeriet sammen med en lang række faglige organisationer og pårørendeorganisationer – heriblandt FOA.

”Der er så mange dygtige og engagerede medarbejdere, der hver især gør en ekstra stor indsats for mennesker med demens. Hver eneste indstilling til demensprisen er en anerkendelse af deres indsats, og er til inspiration for andre. Jeg håber, at rigtig mange vil indstille en kollega eller en ansat, som de synes gør noget ekstra i hverdagen,” siger ældreminister Thyra Frank i en pressemeddelelse.

Da den første demenspris blev uddelt i 2017, gik den til Pia Johnsen Nielsen på plejecentret Klarahus i København, mens prisen sidste år gik til demenssygeplejerske Nina Kjær Jensen.

Du kan indstille en kollega, en leder eller en ven her.