Rammeaftale har givet flest fuldtidsansatte i hele Danmark

Rammeaftalen fra 2019 er blevet revideret og underskrevet igen. Den sidste har givet så gode resultater at både Aalborg Kommune og FOA Nordjylland ønsker at fortsætte det gode arbejde. Det er gået så godt at det fx har givet flest fuldtidsansatte i hele Danmark. Mange har fået en seniorstilling, så de ønsker at blive lidt længere på arbejdsmarkedet. Det gode resultatet tilskrives et tæt samarbejde mellem kommunen og fagforeningen.

Ny rammeaftale underskrevet

Den nye rammeaftale er nu underskrevet og den følger op på aftalen for 2019 mellem Aalborg Kommune og FOA Nordjylland. Det er en aftale som har styrket rekruttering på ældre- og sundhedsområdet i Aalborg Kommune. Den har haft positiv indflydelse på antallet af faglærte medarbejdere. Den har fået flere til at arbejde på fuld tid og at området har en meget høj andel af faglært personale og en høj andel af medarbejdere på fuld tid.

Den blev underskrevet fredag den 16. december af FOA Nordjyllands formand Kristian Gaardsøe og rådmand for Senior og Omsorg Kristoffer Hjort Storm

Den fælles rammeaftale er blevet opdateret, fordi arbejdsmarkedet og rekrutteringssituationen har ændret sig markant siden 2019. Den nye aftale træder i kraft den 1. januar 2023.

Skriv en kommentar på Facebook