FOA-formand: Fællesskabets kraft skal bekæmpe ulighed

Der er stadig masser at kæmpe for, når det på mandag er 1. maj. Sådan lyder budskabet fra FOAs formand Mona Striib i en videohilsen til medlemmerne.

Ulighed i løn, i sundhed, i uddannelse. Når fællesskabet samler sig på Arbejdernes Internationale Kampdag den 1. maj, er det i høj grad den fælles kamp imod ulighed, vi skal samle os om. For vi kan ikke være bekendt, at uligheden fortsat breder sig, alt imens regeringen giver skattelettelser til dem, der allerede har mest i samfundet. Det er en helt forkert vej at gå.

”Vi har derimod behov for at satse på, at vi med vores skattekroner sørger for, at vi har et samfund, der giver god velfærd. Vi skal løfte fra bunden, og løsningerne skal findes i fællesskab,” siger Mona Striib.

Se hele formandens 1. maj-hilsen ved at klikke på videoen.

På selve dagen kan du høre Mona Striib tale i Fælledparken i København kl. 13:35. Du kan desuden høre politikere fra FOA holde tale ved flere 1. maj-arrangementer rundt om i landet. Få et overblik over arrangementerne her.