Yoga for pædagogkroppen

Som pædagog har man en krævende hverdag både fysisk og mentalt – og yoga er et genialt boost til at vi kan holde længere og give vores krop og sind lidt ekstra omsorg. Dette kursus er for dig, der har brug for mere styrke i ryg/mave og ben og arme samt ro i hovedet.

Du får undervejs undervisning i, hvad børneyogaen kan gøre for børns motorik, og vi øver yogalege, som du kan tage med hjem og bruge i din pædagogiske hverdag. Du skal være indstillet på at få sved på panden og gang i lattermusklerne til dette kursus. Tag derfor tøj på, som du kan bevæge dig i. Du bør have prøvet yoga før for at deltage (bare lidt – ingen ekspertviden eller supersmidighed nødvendig!).

Om underviseren
Liv Astrid Bengtsson er uddannet yogalærer for børn, unge og familier med overbygning i yoga for børn med særlige behov, samt uddannet yogalærer i hatha og vinyasa. Hun er desuden uddannet pædagog og har mere end 10 års erfaring med pædagogisk arbejde med børn i alle aldre og med alle behov og har altid inddraget børneyogaens elementer.

Liv arbejder halv tid i en vuggestue og har samtidig virksomheden "SpireYoga", hvorigennem hun afholder kurser om børneyoga for pædagogisk personale, er underviser på Børneyogalæreruddannelsen, samt underviser på en række hold i Familieyoga og Teen Yoga.

Tid og sted
Workshoppen foregår den 14.11. 2024 fra 17.30 til 19.30 i LFS sal B. (Hovedindgangen og 2. sal)

Dørene åbnes kl 17, og man kan få en bid mad og en sodavand i kantinen, før arrangementet går i gang.

Tilmelding via www.lfs.dk/16227

Spørgsmål rettes til områdeformand Martin K. A. Rasmussen. Mail mkar@foa.dk Telefon 4697 1668