Introduktion til børneyoga og mindfulness i pædagogisk praksis

Du får på denne introducerende workshop viden om, hvorfor børneyoga og mindfullness kan være givende for alle børn, og du får masser af inspiration til at arbejde med sanser, opmærksomhed og bevægelse i den pædagogiske hverdag.

Du får på workshoppen enkelte konkrete øvelser samt inspiration til at få mere viden. Du skal være indstillet på, at der indgår en del fysisk bevægelse på dette kursus.

Tag derfor tøj på, som du kan bevæge dig i, og medbring en yogamåtte eller et tæppe.

Om underviseren

Liv Astrid Bengtsson er uddannet yogalærer for børn, unge og familier med overbygning i yoga for børn med særlige behov, samt uddannet yogalærer i hatha og vinyasa. Hun er desuden uddannet pædagog og har mere end 10 års erfaring med pædagogisk arbejde med børn i alle aldre og med alle behov og har altid inddraget børneyogaens elementer.

Liv arbejder halv tid i en vuggestue og har samtidig virksomheden "SpireYoga", hvorigennem hun afholder kurser om børneyoga for pædagogisk personale, er underviser på Børneyogalæreruddannelsen, samt underviser på en række hold i Familieyoga og Teen Yoga.

Tid og sted

Workshoppen foregår den 26.9. 2024 fra 17.30 til 19.30 i LFS sal B. (Hovedindgangen og 2. sal)

Dørene åbnes kl 17, og man kan få en bid mad og en sodavand i kantinen, før arrangementet går i gang.

Spørgsmål rettes til områdeformand Martin K. A. Rasmussen. Mail mkar@foa.dk Telefon 4697 1668

Tilmelding via www.lfs.dk/16225