Årets Hverdagsmester fundet

Plejehjemsleder fra Aalborg løb med sejren.

Plejehjemsleder Marianne Gaardsøe fra plejehjemmet Drachmannshave i Aalborg er Årets Hverdagsmester 2010.

Hun vandt konkurrencen Hverdagsmesterskabet og blev kåret i dag på Personalepolitisk Messe, der blev afholdt i Bella Center i København.

Under store klapsalver takkede hun på denne måde for kåringen:

”Det er en flot måde at slutte mit arbejdsliv på, da jeg går på pension til sommer. Og så viser det, at det betaler sig at gøre en indsats.”

FOA-medlem med i finalen

Jørgen Jepsen, apoteksportør på Viborg Regionshospital og FOA-medlem, var en af de fem, der gik videre til finalen i Hverdagsmesterskabet ud af over hundrede indstillede.

Han blev indstillet til konkurrencen af sin chef, fordi han til daglig er god til at komme med ideer, tænke i løsninger og gå nye veje, når der skal spares, eller når den gamle metode simpelthen ikke er optimal.

”Det gode ved denne konkurrence er anerkendelsen. Vi skal blive bedre til at klappe hinanden på skulderen i Danmark, ikke hele tiden, men engang imellem er det godt. Og så viser min nominering, at det betaler sig at arbejde for tingene, uanset om man er højt uddannet eller ufaglært,” siger Jørgen Jepsen, der selv er ufaglært, til foa.dk.

Ros til ildsjæle

Hverdagsmesterskabet er arrangeret af Det Personalepolitiske Forum, som er et samarbejde mellem arbejdstagere og arbejdsgivere i kommuner og regioner.

Konkurrencen er blevet til for at rose de mange kommunalt og regionalt ansatte, som hver dag gør en ekstra indsats i deres arbejde, og for at vise, hvor stor en forskel offentlige ansatte i Danmark gør.

Lagt på den 12.01.2010