Det du gør

Alle har brug for anerkendelse. Kom tæt på nogle af FOAs medlemmer og se den store forskel, de gør for både store og små. Se filmen.

Sådan gør FOAs medlemmer en forskel

Se, hvordan nogle af de medvirkende FOA-medlemmer i filmen oplever, at de gør en forskel i deres dagligdag.

newsimage

“De øjeblikke, hvor man sidder med en borger og kigger hinanden i øjnene, smiler til hinanden og oplever det korte øjeblik med nærvær — det er bare så vigtig en del af arbejdet.”

Helena, social- og sundhedsassistent

newsimage

“Det gør en forskel, når der står en person i køkkenet, som man kan snakke med, og som er en del af deres liv. Børnene får et bredere billede af måltidet og det at spise, og hvad det er, man spiser.”

Helle, køkkenleder

newsimage

“De ting, jeg laver, er folk tilfredse med. Det er faktisk meget ligetil. Folk siger det, som det er, hvis det er godt så er det godt og hvis ikke ... så får man besked på det.”

Habib, livredder

newsimage

“Det er vigtigt for mig at kunne gøre en forskel i hverdagen. Det er er os, der har med børnene at gøre i den allervigtigste tid i deres udvikling, det er der, hele deres fundament bliver støbt."

Majbritt, dagplejer

Hvordan gør du en forskel?

Del filmen, der handler om det du gør og fortæl, hvordan du gør en forskel.

FOA gør en forskel for dig

newsimg

Hvert år hjælper vi medlemmer, der kommer i klemme i systemet på den ene eller den anden måde. FOA er også for dig, der har brug for at komme videre i dit job og for dig, der vil have tjekket din løn eller har spørgsmål til barsel, dagpenge, arbejdsmiljø og meget mere.

Sådan hjælper FOA dig

Løntjek

Du kan altid henvende dig til din afdeling og bede om hjælp til, om du får det rigtige i løn. Det koster ikke noget.

Læs mere om løntjek >

Rabatter og tilbud

Der er masser af kontante fordele, rabatter og tilbud for dig, der er medlem af FOA.

Læs mere om rabatter og tilbud >

Hvis du bliver ledig eller er uheldig i dit job

Hvad enten du er ledig, under uddannelse eller i arbejde. FOA er der for dig.

Læs mere om hvordan FOA kan hjælpe dig >

Ikke medlem af FOA?

phone RING 80 20 20 30 og bliv medlem af FOA i dag

Eller send en SMS til 1919

Skriv: Indmeldfoa + dit navn ( husk mellemrum )

Meld dig ind online

54%

54 % føler ikke, deres faggruppe får den anerkendelse, den fortjener for det arbejde, den udfører...

98%

98 % synes, det er vigtigt eller meget vigtigt, at de bliver anerkendt for deres arbejde.

Kilde: FOA, medlemsundersøgelse 2016

Sammen gør vi forskellen

De mennesker og faggrupper, der er organiseret under FOA, yder hver dag en indsats, der bør påskønnes i højere grad. Vores medlemmer er tæt på de borgere, der har behov for omsorg, hjælp og opmærksomhed. Samtidig udgør den brede faglighed, der er repræsenteret under FOA, en viden og en forståelse, der reelt set er uundværlig for velfærdssamfundet.

FOAs vision er, at vi skal give vores medlemmer de bedste vilkår, forudsætninger og muligheder – til gavn for dem selv og for samfundet. Vores mission er, at vi skal sikre et stærkt fagligt fællesskab, hvor medlemmerne kan få hjælp og inspiration til at udnytte deres fulde potentiale.

Vores løfte til jer: Sammen gør vi forskellen.