Postkortet som politikerne fik i hånden til happening 14. juni 2017.
Foto: Inge-Marie Krøier

Mon politikerne tænker på os?

FOA-tillidsvalgte afleverede sommerpostkort til politikerne i Ældre- og handicapudvalget i Aalborg Kommune!

Den 14. juni var flere FOA-fællestillidsrepræsentanter mødt op til happening foran Comwell i Aalborg for at ønske Ældre- og handicapudvalget i Aalborg Byråd rigtig god sommer. Fællestillidsrepræsentanterne blev taget godt imod, og de fik også lejlighed til at tage et fællesfoto med de politikere der var på vej til budgetseminar. Netop at der afsættes midler, til de områder, hvor FOAs medlemmer arbejder, kan være afgørende, og derfor var de mødt op, for at minde dem om de mange udfordringer, der er på ældre- & handicapområdet.

Fortæl om dine udfordringer – der er valg 21. november!
På dagen fik politikerne et sommerpostkort i hånden, og det vidner om nogle af de udfordringer som FOAs medlemmer står i. På postkortet er der dømt ferie på en strand med blå himmel, men spørgsmålet er, om de kan få lov til at holde ferie? Er de nok til at klare opgaverne? Og kan de klare de øgede krav til dokumentation? Liselotte Kjærup-Nielsen fra Rengøringsenheden deltog på dagen, og hun udtalte: ”Det ville være rigtig dejligt, hvis politikerne ville tænke ekstra meget på os og på de udfordringer der er på ældre- og handicapområdet.”

Dagens vigtigste ærinde for Liselotte og FTR-kollegerne var at gøre politikerne opmærksomme på, at der er valg om blot fem måneder. Her kan vælgerne igen stemme og være med til at sammensætte et byråd som arbejder for deres interesser. Næste kommunal- & regionalvalg er tirsdag den 21. november 2017, og derfor opfordrer Liselotte alle FOA-medlemmer til at gøre opmærksomme på de udfordringer de har på netop deres fagområde. ”Politikerne kan jo ikke kende til problemstillingerne, medmindre de får besked fra os som arbejder med faget til dagligt,” understreger Liselotte.

Fællesfoto: FOA-fællestillidsrepræsentanter & politikere fra Ældre- og handicapudvalget i Aalborg Kommune.

Skriv en kommentar på Facebook