Faglig sekretær, Leif Vestbjerg-Nielsen
Faglig sekretær Leif Vestbjerg-Nielsen
Foto: Inge-Marie Krøier

Arbejdspladsbesøg – arbejdsmiljø og hjælp ved arbejdsskader

Fra 21. oktober til 10. november 2019, kører FOA en landsdækkende kampagne. Kampagnen er synlig online, på Facebook og der vil være radioreklamer. Temaet er arbejdsmiljø, herunder arbejdsskader.

Vi tager hånd om dig og dine kolleger
Formålet med kampagnen er at oplyse eksisterende medlemmer og potentielle medlemmer om at FOA kontinuerligt arbejder for at forbedre arbejdsmiljøet. Og skulle uheldet være ude, så er der dygtige folk der kan tage hånd om og hjælpe med en arbejdsskadesag - det gælder både jer der til daglig er på arbejdspladserne, FOA Nordjylland og ansatte i Forbundshuset.

Hjælper også ved arbejdsskader
I de tre uger kampagnen kører håber vi, at I vil være med at synliggøre kampagnen og på den måde vise, at vi kan tage hånd om arbejdsmiljøet og hjælpe ved arbejdsskader. Med kampagnen vil vi også gerne fortælle potentielle medlemmer, at det er vigtigt at være en del af fællesskabet i FOA, så man ikke står alene, hvis man skulle få en arbejdsskade.

Book et arbejdspladsbesøg
I FOA Nordjylland vil vi meget gerne være med til at understøtte den indsats som alle arbejdsmiljørepræsentanter og tillidsrepræsentanter yder på den enkelte arbejdsplads. Og derfor tilbyder vi at besøge alle de arbejdspladser som ønsker at sætte ekstra fokus på arbejdsmiljøet.

Det FOA Nordjylland eksempelvis kan tilbyde er at lytte til dig og dine og kollegernes dagligdag.

Det kan f.eks. være hvis I har udfordringer der handler om:

• Oplevelsen af stress eller øget stress.
  • Problemer med allergi eller udslæt på huden som følge den kemi I bruger.
  • Mange løft og fysiske belastninger.
  • Mobning på arbejdspladsen eller du føler dig krænket.
  • Hvordan du kan få hjælp, hvis du er udsat for fysisk og eller psykisk vold.
  • Hvordan FOA Nordjylland kan hjælpe i forhold til arbejdsskader.
  • En generel snak om dit arbejdsmiljø.

Hvis vi ikke lige kan hjælpe dig her og nu, så tager vi dit spørgsmål med tilbage og finder den som kan hjælpe dig videre.

Ønsker du og dine kolleger et besøg, så kontakt Ditte Heilskov Andersen på 46972900. Hun vil finde en dato som passer jer og den politisk valgte som deltager fra FOA Nordjylland.