Fællestillidsrepræsentant, Sussi Bagge Mikkelsen
Foto: Inge-Marie Krøier

Mere tid hos de ældre vil øge arbejdsglæden hos alle

Afsæt flere penge på finansloven, så der kan komme flere hænder til de ældre borgere.

Ældre Sagen i Aalborg Kommune har meldt ud, at der er behov for, at der afsættes flere penge på finansloven, så der kan komme flere hænder til de ældre borgere. I FOA Nordjylland er vi helt enige, udtaler sektoransvarlig Jesper Hermansen.

Ældre Sagen er en vigtig medspiller med sine 19.000 medlemmer, og derfor bør man lytte, når de kræver en bedre bemanding og øget fokus på netop hjemmeplejen og plejehjemmene.

Det lyder rigtig godt med ekstra penge, udtaler fællestillidsrepræsentant, Sussi Bagge Mikkelsen og det ville være så godt, hvis vi havde lidt mere tid til de ældre. Det bedste ville være, at man adskiller ansigt til ansigt-tiden hos den ældre med tiden til dokumentation og køretid.

Den ældre vil så vide, at vi som social- og sundhedspersonale eksempelvis kan være der i ti minutter – og på den måde indgår dokumentation og køretid ikke i visiteret tid. Det sætter også fokus på, at der er stigende krav til dokumentation, og desværre ser vi flere steder, at tiden til dokumentation ikke har fulgt med de lovkrav, der i dag bliver stillet til os som social- og sundhedspersonale.

”Mere tid hos de ældre vil øge arbejdsglæden hos mine kolleger og det vil nedbringe sygefraværet – så det er ikke kun positivt for de ældre, mine kolleger men så sandelig også for kommunens pengekasse,” udtaler Sussi Bagge Mikkelsen.

Skriv en kommentar på Facebook