Denne hjælp yder vi ifm. partshøringssvar og rollen som bisidder

Hjælp til div. former for sagsbehandling i KLS

Vi er desværre ramt af sygdom blandt medarbejderne i KLS for tiden, og derudover er vi også færre ansatte end før. Det betyder, at det dels kan tage længere tid at få svar ved henvendelse til os i KLS, men også at vi må se på, hvor og hvordan vores ressourcer bliver brugt bedst muligt.

Jeg har derfor været nødt til at træffe en beslutning om, at vi p.t. kun deltager som bisidder i div. former for møder, tjenstlige samtaler m.v., når det er absolut nødvendigt, og så vidt det er muligt over TEAMS, således at vi kan spare transporttiden. I kan ofte vælge at deltage fysisk eller via TEAMS, enten hos jer selv eller her i Valby sammen med den medarbejder fra KLS, som er sagsbehandler på sagen.

Ligeledes har jeg også måtte beslutte, at vi ikke længere kan tilbyde at bruge ressourcer på at afgive et partshøringsskriv for de af jer, som bliver opsagt grundet langvarig sygdom - medmindre det giver mening. Vi har desværre en del sager, hvor medlemmer bliver opsagt med baggrund i sygdom og ofte lang tids sygdom. Her giver det ikke mening, at der skal laves et partshøringssvar, da opsigelse grundet sygdom er saglig begrundelse fra arbejdsgivers side. Det vil således ikke gøre nogen forskel, om KLS bruger ressourcer på at lave et partshøringssvar. Vi hjælper gerne der, hvor der er en chance for, at et partshøringssvar giver mening. Men ellers vil vi prioritere at bruge vores ressourcer på at hjælpe med andre typer af vejledning m.v.

Mimi Bargejani