Sådan gik KLS' Generalforsamling 24. maj

Kære medlemmer

Den 24.maj afviklede vi vores Generalforsamling i KLS.

Der var første gang siden Corona virus ramte Danmark, at vi var sammen fysisk til en GF i KLS. Vi var lige knap 50 medlemmer, der havde valgt at møde op og deltage fysisk i Valby.

Vi indledte som sædvanlig vores GF med at spise lidt god mad sammen fra kl.16-17, hvorpå vi gik i gang med selve dagsorden til vores GF.

Som ny formand valgte jeg at fremlægge bestyrelsesberetning på anden vis end Ellen – jeg valgte at tage afsæt i rengøring i forhold til NIR – som står for: Nationale Infektionshygiejniske Regningslinjer Som fagforening oplever vi desværre, at man mange steder forsat kun har fokus på det visuelle snavs,  fremfor det man ikke kan se med det blotte øje .Og det på trods af, at vi jo de sidste par år har levet med en meget smitsom virus Covid-19, der jo ikke har kunne ses - men i den grad har været årsagen til rigtig mange dødsfald og sygedage blandt mange ansatte og borger.

Vi kunne desværre ikke fremlægge og få godkendt vores årsregnskab for 2021, idet det grundet sygdom ikke var færdig. Vi fik derfor godkendt, at bestyrelsen godkender det proforma den 30.06.22 senest og derpå bliver det fremlagt repræsentantskabet til september til godkendelse.

Vi fik en kortere gennemgang af vores resultater af medlemsundersøgelsen, der blev foretaget omkring uge 7 og 8 i år. Dette vil også blive gennemgået i dybden ved repræsentantskabsmødet i september.

Da der ingen modkandidater var til nogle af de opstillede kandidater, blev alle genvalgt inkl. mig selv som formand for en ny 4 årige periode – jeg takker for valget og tilliden.

Vi fik også mandat til at konsekvensrette vores vedtægter for sproglige misforståelser/tilrettelser i forlængelse af andre ændringer/beslutninger såsom, at vi sidste år besluttede kun at have en valgt formand frem for to valgte i KLS fremover.

Dette arbejde er endnu ikke færdiggjort, men når ændringerne / redigeringerne er foretaget, vil den seneste version af vores vedtægter blive lagt på vores hjemmeside.

Til sidst trak vi også i år lod om 5 gavekort a kr.500.- blandt de fremmødte.

GF var overstået ca. kl.19.30 og foregik i god ro og orden. Der var fin spørgelyst og debat blandt de fremmødte. Du kan læse referat fra GF her

Mimi Bargejani