Billedet er fra et arrangement i pædagisk klub i 2016
Foto: René Johansen

Kr. 5760,- i støtte til udsatte børn

Medlemmer af Pædagogisk Sektor i FOA Frederikshavn sender 5.760,- kroner af sted til børn i den fattigste del af verden! Støtten går ubeskåret til International Børnesolidaritet

For tredje år i træk, støtter medlemmer af pædagogisk sektor stærkt op om god sag.

Pengene er indsamlet via afvikling af Amerikansk Lotteri, når der har været arrangementer i pædagogisk sektor. I 2017 er det sket i forbindelse med sektorgeneralforsamlingen i september måned, og senest i forbindelse med et større arrangement i Pædagogisk Klub i november måned. På de nævnte arrangementer, har der været mulighed for at købe lodsedler. Alle pengene fra salget af lodsedler går ubeskåret til International Børnesolidaritet.

Samlet set, løber støtten/donationerne op på flotte 5.760,- kroner i 2017.

Den indsamlede støtte fordeler sig således:
Sektorgeneralforsamling d. 25/9-2017, kontantsalg kr. 1030,- samt MobilePay kr. 550,-, total kr. 1580,-
Arrangement i pædagogisk klub d. 2/11-2017, kontantsalg kr. 2580,- samt MobilePay kr. 1600,-, total kr. 4180,-

René Johansen, der er sektorformand for pædagogisk sektor fortæller, at man også i 2018 afvikler amerikansk lotteri, til en række arrangementer.

Værd at vide om International Børnesolidaritet
International Børnesolidaritet er en selvstændig organisation, der blev stiftet i 1992. De tre fagforbund BUPL, Socialpædagogerne (SL) og FOA – Fag og Arbejde er basisorganisationer for International Børnesolidaritet.

Derfor arbejder International Børnesolidaritet for at ændre forholdene for børn i den fattige del af verden. Dette arbejde sker gennem projekter, der gør børn stærke, så de kan kæmpe for et bedre liv. Der arbejdes også på at påvirke befolkningen og de politiske beslutningstagere til at ændre forholdene i den fattige del af verden. International Børnesolidaritet arbejder sammen med bevægelser og organisationer, der har kapacitet og vilje til at ændre på ulighed og uretfærdighed.

Læs mere om IBS via hjemmesiden www.ibssol.dk