Lønforhandling i pædagogisk sektor

Alle medlemmer, der er ansat i Frederikshavn kommune, skal have forhandlet lokal løn - processen starter nu og skal være afsluttet inden sommerferien!

Senest opdateret d. 21. april 2016

Af: René Johansen, sektorformand, pædagogisk sektor

Lønforhandling i Frederikshavn kommune - nu sker det!
Som du måske allerede har hørt, har direktionen i Frederikshavn kommune meldt ud, at der i 2016 skal forhandles om lokale lønmidler, ude på de enkelte arbejdspladser. Rammen er 0,5% af lønsummen + de 0,1%, der sidste år blev udbetalt som engangsbeløb. I alt 0,6%.

Tillidsrepræsentanten er en vigtigt nøgleperson i forhandlingerne
Alle de lokale forhandlinger varetages som udgangspunkt af din FOA tillidsrepræsentant. Er du i tvivl om, hvem der er din tillidsrepræsentant eller har du spørgsmål til, hvordan lønforhandlingen kommer til at foregå på netop din arbejdsplads, kan du via linket herunder tjekke, hvem der er din lønforhandler.

Din lønforhandler 2016 (pdf)

Tidsfrister for indstillinger
Er du dækket af en tillidsrepræsentant, skal du forhøre dig nærmere hos din tillidsrepræsentant, om der er en tidsfrist for aflevering af din indstilling og/eller, om indstillingerne fra sidste år kan bruges igen.

Ved Bofællesskaberne samt dér hvor det er sektorformanden der forhandler, skal din indstilling være modtaget senest tirsdag den 3. maj.

Indstillingsskemaet her kan anvendes (pdf)

Lagt på den 21.04.2016

Senest redigeret den 21.04.2016 af René Johansen