Knapt kr. 6000,- i støtte til udsatte børn

Medlemmer af Pædagogisk Sektor i FOA Frederikshavn sender næsten 6000,- kroner af sted til børn i den fattigste del af verden! Støtten går ubeskåret til International Børnesolidaritet

Jeg syntes det er rigtig flot, at så mange medlemmer ønsker at støtte op om en god sag - så kort kan det siges, fortæller sektorformand René Johansen.

Hele idéen med, at der slås et slag for denne form for støtte, startede egentlig i forbundet. Her lød opfordringen fra den centrale sektor, at man fx tænkte lotterier eller andre former for indsamling ind, når nu vi alligevel mødes lokalt.

Det har vi nu gjort i alt 3 gange her i pædagogisk sektor i FOA Frederikshavn. Første gang skete i 2015, hvor vi sendte et mindre beløb af sted, og så de to gange i løbet af 2016. Dels til sektorgeneralforsamlingen den 22. september, hvor 35 fremmødte var med til at donere i alt kr. 1860,- kroner, og igen til et efterårs arrangement med LOLA Jensen, hvor 135 fremmødte, vart med til at donere 4050,- kroner.

Samlet set, løber støtten/donationerne således op på hele 5.910,- kroner i 2016.

Pengene er indsamlet via afvikling af Amerikansk Lotteri. På de nævnte arrangementer, har der været mulighed for at købe lodsedler. Alle pengene fra salget af lodsedler går ubeskåret til International Børnesolidaritet.

René Johansen fortæller, at man også i 2017 afvikler amerikansk lotteri, til en række arrangementer. Her vil man være klar med helt nye og spændend gevinster. Bl.a. gevinster doneret af International Børnesolidaritet. Igen vil overskuddet gå ubeskåret til det internationale solidaritetsarbejde.

Se billeder fra arrangementerne via FOA Frederikshavns Facebook side www.facebook.com/foafrederikshavn

International Børnesolidaritet modtager støtten
International Børnesolidaritet er en selvstændig organisation, der blev stiftet i 1992. De tre fagforbund BUPL, Socialpædagogerne (SL) og FOA – Fag og Arbejde er basisorganisationer for International Børnesolidaritet.

Derfor arbejder International Børnesolidaritet for at ændre forholdene for børn i den fattige del af verden. Dette arbejde sker gennem projekter, der gør børn stærke, så de kan kæmpe for et bedre liv. Der arbejdes også på at påvirke befolkningen og de politiske beslutningstagere til at ændre forholdene i den fattige del af verden. International Børnesolidaritet arbejder sammen med bevægelser og organisationer, der har kapacitet og vilje til at ændre på ulighed og uretfærdighed.

Læs mere om IBS via hjemmesiden www.ibssol.dk