Uddannelse som ejendomsservicetekniker

Som ejendomsservicetekniker har du ansvaret for en bred vifte af opgaver. Du sørger blandt andet for at vedligeholde bygninger, vand- og varmeanlæg og affaldssystemer og passe grønne arealer.
Du vil jævnligt have kontakt med de mennesker, der bor i ejendommen eller arbejder i institutionen, samt med håndværkere udefra.

Sådan bliver du ejendomsservicetekniker

Er du elev?

Som elev vil du sikkert støde på mange spørgsmål under din uddannelse. Det er ikke altid let at gennemskue, hvordan du er stillet. Uanset hvad, er det altid rart at tale med en, der kender reglerne. Du kan altid komme til FOA og få hjælp. Vi er der for at give dig en tryg hverdag og sikre dig de bedste uddannelses– og arbejdsforhold.

Bliv medlem af FOA

- og få en stærk partner i din elevtid og dit arbejdsliv

Andre hjemmesider om uddannelsen som ejendomsservicetekniker

Varmemester, pedel, vicevært...

Pedel, varmemester, vicevært - kært barn har mange navne

Betegnelsen ejendomsservicetekniker er relativt ny og blev skabt i forbindelse med etableringen af erhvervsuddannelsen. En ejendomsservicetekniker arbejder typisk i funktioner, som tidligere blev varetaget af pedeller, varmemestre og viceværter. Man kan altså stadig møde jobopslag og stillingsbetegnelser som pedel, varmemester og vicevært, når man har at gøre med ejendomsservice.