TV: Glenn fik 140.000 kr i efterbetaling

Glenn Vestergaard gik til FOA, da han fik en kontrakt efter fem års ansættelse, og det viste sig at være en god ide. Nu får han efterbetaling på mindst 140.000 kr.

Omsorgsmedhjælper Glenn Vestergaard ville gerne være sikker på, at hans nye kontrakt var i orden, og derfor gik han til FOA Århus.

Her kunne en medarbejder hurtigt konstatere, at Glenn Vestergaards kontrakt egentlig var i orden, men at han skulle have haft den allerede ved sin ansættelse for fem år siden. Den mangeårige omsorgsmedhjælper havde nemlig ikke fået tilstrækkelig løn, løn ved sygdom og feriepenge, fordi han var blevet aflønnet med timeløn i stedet for månedsløn, og dermed havde dermed ikke optjent sin anciennitet.

I alt endte det med efterbetaling på mindst 140.000 kr. plus pension, og det er Glenn Vestergaard glad for og overrasket over.

- Ja, det var en god gave, og jeg var overrasket, for det var slet ikke derfor, jeg gik til FOA, fortæller han og fortsætter:

- Der bliver til en god sommerferie eller et nyt gulv, siger han og slutter af med at opfordre andre til at gå til fagforeningen, hvis de er ikke kan klare det selv.

Glenn Vestergaard forventer, at de mange penge kommer med næste lønudbetaling.