Sæt kryds i kalenderen

Ligeværd/inklusion - FN's internationale dag mod racisme

I 1966 erklærede FN den 21. marts som dagen for bekæmpelse af racistisk diskrimination. Det blev denne dag, fordi politiet den 21. marts 1960 dræbte 69 mennesker ved en fredelig demonstration i byen Sharpville, Sydafrika.

I Danmark oplever folk stadig diskrimination og racisme på baggrund af etnicitet, seksualitet og køn - både på arbejdsmarkedet og i det offentlige rum. Den 21. marts 2017 fejrer vi FN's internationale dag mod racisme. En dag med fokus på at modvirke racisme og diskrimination på arbejdet og styrke båndet mellem mennesker.

Kom og vær med når vi i Københavns Rådhus' festsal åbner op for en eftermiddag med taler, tanker, musik og fællesspisning.

Hvem
NNF, Dansk Metal, FOA, 3F, SOS Mod Racisme, Spillerforeningen

Hvad
Fejring af FN's internationale dag mod racisme

Hvornår
Tirsdag, den 21. marts 2017

Hvor
Arrangementet foregår

• Udenfor på Rådhuspladsen kl. 16.00-17.00, hvor der er fodboldkamp
  • Indenfor i Rådhusets festsal fra kl. 17.00-20.30

Tilmelding
Kan ske på www.tilmeldmig.dk/?5207170078 såfremt du er medlem af en LO-fagforening.

For deltagere uden for LO kan tilmeldingen ske til: Pia Haandbæk på mail: piha@danskmetal.dk med angivelse af navn og cpr.nr.

Arrangementet er gratis.

Program
Programmet byder blandt andet på indlæg ved Abdel Aziz Mahmoud (journalist og tv-vært), Momodou Malcolm Jallow (byrådsmedlem i Malmø, Sverige og formand for Pan-African Movement for Justice), Mona Striib, næstformand for FOA og Anna Mee Allerslev (beskæftigelses- og integrationsborgmester i Københavns Kommune).

Det musikalske indslag står FOLKEKLUBBEN for.

Du kan se plakaten for arrangementet her