TV: Legedag for børn og voksne

Pædagogmedhjælpernes Fagklub afholdt igen i år Lege- og aktivitetsdag med masser af sjov, og det var som sædvanligt et populært arrangement. Men dagen bliver også brugt til at vise, hvad pædagogmedhjælperne kan og vil.

Lege- og aktivitetsdagen er en gammel tradition, hvor børn og voksne naturligvis skal have det sjovt, men det er også en mulighed for at vise, hvad pædagogmedhjælpere står for og kan gøre.

- Det gør vi af flere forskellige årsager. Dels fordi vi gerne vil afvikle et gratis arrangement for børnene. Dem er der ikke forfærdelig mange af, og det er et populært arrangement. Men vi gør det selvfølgelig også for at vise, hvad pædagogmedhjælpere- og assistenter kan, sagde formanden for Pædagogmedhjælpernes Fagklub Jack Hougaard Kristensen.

Der var arrangeret masser af aktiviteter, blandt andet Cirkus Big, forhindringsbane, dåsekast, ansigtsmaling, sansetelt, pandekager, popcorn og meget andet. I alt var ca. 600 børn og voksne forbi i løbet af dagen.