TV: God grillfest

Med masser af gæster, godt vejr og hyggelige rammer, så blev det en god dag, da FOA Århus inviterede til OK15 grillfest.

Der var gode pølser og koldt øl med masser af hygge og snak, da FOA Århus fredag d. 22. august inviterede til OK-15-grillfest.

- Det gør vi fordi, vi gerne vil i dialog med vores medlemmer, og vi vil gerne diskutere overenskomstforslag til overenskomst 2015, sagde formand for FOA Århus Kirsten Normann Andersen.

Arbejdsgiverne har allerede meldt ud, at de vil stille store krav. Regeringens vækstplanen siger nemlig, at der skal effektiviseres og spares for 12 milliarder kr. i det offentlige, og mange forventer, at det kommer til at berøre sundhedsområdet. Derfor skal der stilles modkrav, og der blev snakket om flere krav.

1. Mere i løn.

2. Større sikkerhed og tryghed i forhold til sygdom, arbejdstid og fritid.

I løbet af dagen kom omkring 200 gæster forbi, og der var mange gode diskussioner, og selv om de fleste er enige om de krav, der skal stilles, så forventer mange også, at forhandlingerne kan komme til at udvikle sig, som de gjorde for lærerne.

- Jeg tror, at arbejdsgiverne mener det. Det så vi i forhold til lærernes overenskomst, og vi tror, at det er rigtig vigtigt, at vi også forbereder os på, at det sagtens kan blive vores scenarie næste år, fortalte Kirsten Normann Andersen.

Dagen sluttede kl. 20, og så var det tid til en weekend med overvejelser om de kommende OK-forhandlinger.

Hent OK-15-plakat (kan printes i A3 eller A4)

Hent flyers (kan printes i A4):
Arbejder du ofte over uden løn?
Har du aldrig rigtig fri?
Nåede du ikke at spise færdig?