John Meinert Jacobsen og Bo E. Nielsen
John Meinert Jacobsen, administrerende direktør for AOF (tv) og Bo Engelbrecht Nielsen, udviklingschef i FOAs Arbejdsløshedskasse ved indgåelse af aftale
Foto: Jørgen True

Nyt forbedret tilbud til ledige FOA-medlemmer

I dag træder den nye beskæftigelsesreform i kraft. AOF og FOA indgår et nyt og landsdækkende samarbejde, hvor fagligheden hos FOA og uddannelses-ekspertisen hos AOF nu bliver målrettet til de ledige.

Den nye beskæftigelsesreform indebærer nu et nyt og landsdækkende samarbejde mellem AOF Danmark og FOAs Arbejdsløshedskasse.

En ny partnerskabsaftale skal sikre en fælles uddannelsesindsats og en styrket servicering af alle ledige medlemmer i FOAs Arbejdsløshedskasse.

Samarbejdet, der skal udmøntes lokalt mellem AOFs afdelinger og FOAs lokale arbejdsløshedskasser, vil også betyde, at mange ledige får bedre mulighed for at styrke deres kompetencer og komme videre i en uddannelse.

John Meinert Jacobsen, der er administrerende direktør for AOF, siger:

”Med AOFs erfaringer og viden i forhold til uddannelse og kompetenceafklaring, vil vi gerne bidrage til, at ledige kommer hurtigere tilbage på arbejdsmarkedet i varig beskæftigelse. Samtidig er det et stort skridt i forhold til et tættere samarbejde med nogle af de store arbejdsløshedskasser.”

Bo Engelbrecht Nielsen, der er udviklingschef i FOAs Arbejdsløshedskasse, siger:

”FOAs A-kasse lægger stor vægt på, at vores kendskab til arbejdsmarkedet bliver brugt i endnu højere grad til gavn for vores ledige medlemmer, så de kommer tilbage på arbejdsmarkedet og ikke mister deres dagpengeret. Vi er meget glade for det aftalte samarbejde med AOF, som giver nogle nye og bedre muligheder for vores ledige medlemmer.”

FOA har aktuelt 7.800 medlemmer, der er berørt af ledighed.