FOA: Ja til overenskomsten

FOA anbefaler et ja ved den kommende urafstemning om overenskomsten på det private område, OK10.
I FOAs hovedbestyrelse stemte 33 medlemmer for at anbefale et ja, mens fem medlemmer stemte nej.

FOA har nogle tusinde medlemmer i den private sektor, bl.a. buschaufførerne i Arriva, ansatte i frit-valgs firmaer og handicaphjælpere. På en del af overenskomstområderne er det FOA selv, der har afsluttet overenskomsterne, mens den største private faggruppe, buschaufførerne, ikke fik et selvstændigt forlig, og nu bliver omfattet af mæglingsforslaget.

"Det har været vanskelige forhandlinger i en vanskelig situation. Overenskomst-resultatet er ualmindeligt snævert, så der er absolut ingen grund til praleri. Men når vi ender med at både sige og mene ja, så er det også fordi, at det er mere end svært at se, at en strejke skulle kunne føre til et bedre resultat," siger forbundsformand Dennis Kristensen fra FOA.

FOAs urafstemningsmateriale postes afsted til medlemmerne i morgen tirsdag. Der er frist til at stemme indtil den 19. april kl. 12.00. FOAs medlemmer kan stemme pr. brev, via sms eller via forbundets hjemmeside.