Kære medlem
I FOA Varde har vi det kvalitetsmål at medlemmerne skal have en hurtig, effektiv og kvalificeret sagsbehandling. Der vil vi løbende vurdere, hvor I som medlemmer har behov for ekstra service.
Du kan få indflydelse på denne vurdering ved at deltage i møder og på generalforsamlingen i afdelingen.
Du kan evt. fortælle, hvad du mener til din arbejdsmiljø- og tillidsrepræsentant. Når du er medlem i FOA Varde, er du altid velkommen til at komme ind i afdelingen.
Huset tilhører medlemmerne og vi vil gerne have, at det bliver brugt.
Du er velkommen til at ringe og få en aftale, så vi har tid til at hjælpe dig.
Du kan evt. sende en mail til varde@foa.dk.
Vi aftaler gerne tider udenfor de ”normale” åbningstider.
Du kan også søge information på www.foa.dk/varde, hvor du vil kunne finde svar på mange af dine spørgsmål.

Ruth Nykjær, afdelingsformand

Hvordan får du hjælp?
Der kan være mange kringlede veje til løsning af faglige sager, men det skal være hurtigt og let for dig at få hjælp. Derfor opfordrer vi dig til at du i første omgang kontakter den tillidsvalgte på arbejdspladsen. Hvis der ikke er tillidsvalgte på din arbejdsplads, hvis du er ledig, eller hvis du ikke kan få fat på den tillidsvalgte, så er du naturligvis velkommen til at kontakte afdelingen direkte.

Hvor hurtigt kan vi hjælpe dig?
Vi tager fat i din henvendelse med det samme og prøver altid at besvare spørgsmål og løse problemer, så hurtigt vi kan. Hvor lang tid det tager, kommer meget an på, hvad sagen drejer sig om.
Du skal aldrig vente mere end 5 arbejdsdage, før vi vender tilbage til dig.
Enten med et svar på dine spørgsmål eller med en besked om, hvordan vi behandler din sag.
Hvis dit problem kræver et møde med en person i afdelingen, bliver det inden for 15 arbejdsdage.
Der er områder, hvor tidsfristerne er anderledes. Det gælder ved opsigelsessager og ved bistand i forbindelse med sygefravær.
Vi giver dig 11 konkrete løfter om den hjælp, vi gerne vil give dig, når du har brug for det. Det er helt afgørende for os, at du som medlem af FOA Varde kan mærke, at du får noget for din kontingent. Det giver de 11 løfter en række vigtige eksempler på.