Spred spot om konfliktunderstøttelse

FOA har lavet et morsomt spot om konfliktunderstøttelse. Spred det på sociale medier og hjælp ikke-medlemmer.

”Kan du sige: Undskyld chef!”  Sådan lyder den hånende opfordring i et morsomt spot, der sætter fokus på, at OK15-forhandlingerne let kan ende med konflikt. Og at personer, som arbejder indenfor FOAs områder, skal være medlemmer senest 1. januar 2015, hvis de skal have konfliktunderstøttelse. Dog kan personer, der først bliver ansat efter 1. januar, naturligvis godt få konfliktunderstøttelse, selvom de også først bliver medlemmer efter 1. januar.

Forårets overenskomstforhandlinger er konfliktfyldte, fordi arbejdsgiverne kræver mere fleksible arbejdstidsregler, modsat mange FOA-medlemmer som synes, at de eksisterende arbejdstidsregler er rigeligt fleksible.

Den uenighed kan føre til både strejke og lockout, og derfor kan du hjælpe ikke-medlemmer, hvis du spreder spottet på de sociale medier.

Du kan finde spottet her.