Efterløn

Som medlem af FOAs A-kasse har du mulighed for at få efterløn, når du når efterlønsalderen, hvis du betaler til efterlønsordningen og opfylder betingelserne for at få efterløn.

Den 1. januar 2012 kom der nye regler på efterlønsområdet. Hvis du er født før den 1. januar 1954, er du ikke omfattet af de nye regler. Du kan gå på efterløn som 60-årig og folkepension som 65-årig. Du kan læse om de efterlønsregler, der gælder for dig, på disse sider.

Er du født i perioden 1. januar 1954 til 31. december 1955, er du heller ikke omfattet af de nye regler, bortset fra at din efterløns- og folkepensionsalder er blevet højere. På disse sider kan du læse om de regler, der gælder dig. På vores efterlønstema kan du se din efterløns- og folkepensionsalder, og hvor lang din efterlønsperiode er.

Er du født d. 1. januar 1956 eller senere gælder der nye efterlønsregler, som du kan læse om på vores efterlønstema.

Læs mere: Aldersgrænser for efterløn og folkepension

Ansøg om efterløn